مجله ماشین

ساخت وبلاگ

در حالی که طبق قانون خزانه داری آمریکا، حضور خودروسازان این کشور در ایران همچنان ممنوع است، منابع آگاه خبر می دهند غول های صنعت خودرو آمریکا خواستار لغو این قانون و آمدن به ایران شده اند.

در حالی که طبق قانون خزانه داری آمریکا، حضور خودروسازان این کشور در ایران همچنان ممنوع است، منابع آگاه خبر می دهند غول های صنعت خودرو آمریکا خواستار لغو این قانون و آمدن به ایران شده اند.

جنرال موتورز، کرایسلر، فورد و تسلا که چهار غول خودروسازی ایالات متحده آمریکا به شمار می روند، از وزارت خزانه داری آمریکا خواسته اند تا مجوز حضور آنها در ایران را صادر کند. خودروسازان آمریکایی که پیش تر نیز اخباری مبنی بر مذاکرات آنها با خودروسازان ایرانی منتشر شد، می خواهند سهمی در بازار پساتحریم خودرو ایران داشته و اجازه ندهند کیک این بازار تنها میان اروپایی ها تقسیم شود. 

هرچند شاخه های جهانی خودروسازان آمریکا مانند اوپل آلمان و فورد اروپا مشکل خاصی برای آمدن به ایران ندارند، اما آمریکایی به دنبال حضور مستقیم در این بازار بزرگ خاورمیانه هستند و از همین رو برای لغو تحریم وزارت خزانه داری تلاش می کنند.

حضور آمریکایی ها در ایران البته به نوعی استارت خورده، چه آنکه به تازگی شورولت (یکی از برندهای معتبر جنرال موتورز) مجوز صادرات خودرو به ایران را دریافت کرده و قرار است دو مدل از محصولات این شرکت که در کره به تولید می رسند، راهی بازار خودرو کشور شوند. حالا باید منتظر ماند و دید آیا وزارت خزانه داری آمریکا تحریم علیه ایران را لغو خواهد کرد یا خودروسازان این کشور همچنان باید در انتظار سبز شدن چراغ تحریم باقی بمانند؟

منبع: صنعت نویس

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:26

تولید بیشتر سواری‌های دوگانه‌سوز در کشور کاهش یافته است.

تولید بیشتر سواری‌های دوگانه‌سوز در کشور کاهش یافته است.

آذر ماه امسال تولید پژو 405 دوگانه‌سوز ایران خودرو مرکزی با کاهش 81.3 درصدی از 2203 دستگاه در آذر 1393 به 411 دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید پژو پارس دوگانه‌سوز ایران خودرو مرکزی با کاهش 53 درصدی از 2042 دستگاه در آذر 1393 به 960 دستگاه کاهش یافته است.

آذر ماه امسال تولید سمند دوگانه‌سوز ایران خودرو مرکزی با کاهش 33.6 درصدی از 2831 دستگاه در آذر 1393 به 1881 دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید پژو 405 دوگانه‌سوز ایران خودرو خراسان از صفر دستگاه در آذر 1393 به 2359 دستگاه افزایش یافته است.

آذر ماه امسال تولید پراید دوگانه‌سوز پارس خودرو با کاهش 37.6 درصدی از 1729 دستگاه در آذر 1393 به 1079 دستگاه کاهش یافته است.

در این مدت تولید پراید دوگانه‌سوز سایپا مرکزی با کاهش 49.5 درصدی از 2556 دستگاه در آذر 1393 به 1290 دستگاه کاهش یافته است.

منبع: ایسنا

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 132 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:26

در بازار انحصاری و غیررقابتی خودروسازی داخلی، خودروسازان به دلیل حمایت‌‌های بی‌حد و حصر دولت و نبود رقابت، تا می‌توانند خون به جگر مشتریان خود می‌کنند و اصل مشتری‌مداری و مسئولیت‌پذیری، اصلی فراموش‌شده در صنعت خودرو کشور است.

در بازار انحصاری و غیررقابتی خودروسازی داخلی، خودروسازان به دلیل حمایت‌‌های بی‌حد و حصر دولت و نبود رقابت، تا می‌توانند خون به جگر مشتریان خود می‌کنند و اصل مشتری‌مداری و مسئولیت‌پذیری، اصلی فراموش‌شده در صنعت خودرو کشور است.
این روزها خرید ماشین‌های دست اول خودروسازان کشور و خراب نشدن آن در ماه‌‌ها و حتی روز‌های اولیه هم شانس می‌خواهد؛ البته این شانس درخانه خیلی از مشتریان خودروسازان داخلی را نمی‌زند و اغلب این خودروها پس از خروج از کارخانه، عیب‌‌های متفاوتی دارند که مشتری باید پس از پروسه خرید خودرو، پروسه‌ای دیگر را آغاز کرده و مدت‌ها وقت خود را در صف‌‌های طولانی تعمیرگاه‌‌ها و نمایندگی‌های خودروسازان برای رفع این عیب‌ها تلف کند و غر‌ و لندهای تعمیرکاران و نمایندگی‌ها را هم به جان بخرند.
این موضوع برای بسیاری از صاحبان خودرو ملموس است و کمتر کسی است که گذرش به این مراکز نیفتاده باشد.

یکی از همین مشتریانی که از زمان تحویل خودرو صفر تولید داخل، حداقل ماهی یک بار برای رفع عیب خودرو خود سری به نمایندگی‌ها و تعمیرگا‌ه‌های خودروسازان ‌زده است، در این‌باره می‌گوید:‌ خودرو سمند خود را حدود 3‌ ماه پیش تحویل گرفتم، از همان زمان سیستم پمپاژ بنزین زیر خودرو و همچنین دسته راهنما و پخش خودرو، مشکلاتی داشت و البته خودرو یکی در میان روشن می‌شد که با دو بار مراجعه به تعمیرگاه شرکت، این سه عیب رفع شد اما عیب جدیدی ایجاد شد.

این مشتری ایران‌خودرو که خود را کارمند بانک معرفی می‌کند، می‌گوید: بعد از خروج خودرو از تعمیرگاه، متوجه شدم که سیستم برق خودرو اتصالی کرده و به اصطلاح ماشین برق‌دزدی دارد، این را هم زمانی متوجه شدم که می‌دیدم هر روز صبح خودرو من استارت نمی‌خورد، اول فکر کردم باتری دچار مشکل شده است اما زمانی که به پیشنهاد یکی از همسایه‌ها خودرو را با باتری خودرو آنها روشن کرده و به یکی از تعمیرگاه‌های نزدیک منزل بردم، متوجه شدم که به دلیل برق‌دزدی، شب‌ها تا صبح باتری خالی می‌کند.
این صاحب خودرو صفر که در صف انتظار تعمیرگاه مرکزی ایران‌خودرو است ادامه داد: من هر روز صبح همسر و فرزندم را به محل کار و مدرسه می‌برم و از آنجا به محل کار خود می‌آیم اما هر بار که این خودرو خراب می‌شود و مجبور می‌شوم از ساعت 06:30 صبح در صف تعمیرگاه باشم یک روز کامل معطل شده، از آن طرف هم باید برای همسر و فرزندم آژانس بگیریم و خودم هم به زحمت از رئیس شعبه مرخصی گرفته و اینجا منتظر باشم که شاید این عیب خودرو رفع شده و عیب دیگری ایجاد شود.

در حال صحبت با یکی دیگر از صاحبان خودروهای مشکل‌دار در صف بودم که‌ حال متوجه سر و صدا و جدال دو تن از کارشناسان تعمیرگاه مرکزی با مشتریان می‌شوم، کارشناس فریاد می‌زند که «به ما ربطی ندارد و بورو هر جا می‌خواهی شکایت کن»، مشتری هم آن وسط هاج و واج مانده است.
او را به گوشه‌ای می‌کشم و موضوع را از وی جویا می‌شوم، می‌گوید: حدود 6 ماه پیش یک دستگاه خودرو رانا خریداری کرده‌ام و در این 6 ماه، 5 بار به نمایندگی‌ها و تعمیرگاه‌های ایران‌خودرو برای رفع عیوب این خودرو نظیر صدای اتاق و صندلی‌‌ها، عیوب تلسکوپی فرمان، مشکلات صفحه کلاچ، سنسور دنده عقب، مشکلات انژکتور و غیره‌ مراجعه کرده‌‌ام.

سعید که خود را کارمند یکی از شرکت‌‌های نیمه‌دولتی معرفی می‌کند، می‌گوید: اوایل، دیسک و صفحه کلاچ خودرو مشکلاتی داشت که یک بار در یکی از نمایندگی‌‌ها تعویض شد اما عیب خودرو رفع نشد، پس از آن دوباره مراجعه کردم که اعلام کردند این قطعات کیفیتی ندارد و باید دوباره دیسک و صفحه کلاچ تعویض شود، با تعجب پرسیدم مگر قطعات شما اصل نیستند و اینهمه در آزادراه‌ها و بنرهای تبلیغاتی از خرید قطعه اصل از ایساکو نمی‌گویید؟ پس چرا حالا می‌گویید این قطعات کیفیتی ندارد؟ البته وقتی فاکتور قبلی را مشاهده‌ کردم به ادعای این کارشناس پی بردم که بله، قطعه‌ای که برای من نصب شده، اصل نیست، و در واقع «طرح فرانسوی» است حتی در فاکتور هم قید شده بود دیسک و صفحه کلاچ طرح فرانسوی!

این مشتری ایران‌خودرو می‌گفت: به هر حال پس از رفع برخی عیوب، این‌بار کلاچ و تلسکوپی فرمان این خودرو دچار مشکل شد، از تعمیرگاه مرکزی نوبت گرفتم تا این عیوب را رفع کنم، روز یک‌شنبه هفته گذشته این خودرو وارد تعمیرگاه مرکزی جنوبی شد به من قول دادند دو روزه تحویل دهند، اما تا بعد از ظهر چهارشنبه خودرو در تعمیرگاه ماند و عصر همان روز برای تحویل خودرو رفتم، زمانی که ماشین را تحویل گرفتم حدود 5 کیلومتر بیشتر نرفته بودم که کلاچ زیر پایم خالی کرد، واقعاً نمی دانستم چه کار کنم خوشبختانه نزدیک منزل بودم و با همان دنده، تا نزدیک منزل رفتم‌.‌

وی گفت: طبق فاکتور، همه کارهایی که در نمایندگی انجام شود، حدود 2 ماه و یا 2000 کیلومتر گارانتی دارد، در همین راستا صبح روز شنبه‌ برای نوبت‌گیری حضور مجدد در تعمیرگاه، با شماره 096440 تماس گرفتم اما اعلام کردند که تعمیرگاه موظف است بدون نوبت، عیب خودرو شما را رفع کند، صبح روز یک‌شنبه 27 دی‌ماه، حدود ساعت 07:30 صبح به نزدیک تعمیرگاه رسیده و در پایان صف طولانی خودروهای نو که برای تعمیر آمده بودند، منتظر ماندم، خودرو‌ها به ترتیب پس از پذیرش وارد تعمیرگاه می‌شدند اما وقتی نوبت خودرو من شد، کارشناس اعلام کرد شما که برگشتی محسوب می‌شوید‌ اجازه رفتن به داخل تعمیرگاه را ندارید، بروید خودرو را در خیابانی، جایی پارک کنید و برگردید عیب خودرو را با مسئول رسیدگی به شکایات عنوان کنید کنید تا آنها به ما اعلام کنند عیب خودرو شما چیست؟

این مشتری ایران‌خودرو گفت: خیابان‌های اطراف این تعمیرگاه همه تابلو پارک‌ممنوع دارد، به زحمت‌ گوشه‌ای از خیابان نزدیک تعمیرگاه با وجودی که پارک ممنوع بود، به اجبار خودرو را پارک کرده و خودم داخل تعمیرگاه رفتم‌، مدام هم هراس این را داشتم که به دلیل پارک در محل پارک ممنوع، خودرو توسط پلیس با جرثقیل برده شود؛ به هر حال آنجا باز در صف مشتریان ماندم تا نوبت به من رسید، در ابتدا که عیب خودرو را عنوان کردم مسئول رسیدگی به شکایات با حالتی عصبانی گفت: مگر امکان دارد؟ بعد هم به یکی از تعمیرکاران که همانجا در حال نوشیدن چایی بود، گفت: بورو بیرون تعمیرگاه سیم کلاچ این ماشین را ببین و ‌درستش کن!پرسیدم نیازی به آوردن خودرو داخل تعمیرگاه نیست که این مسئول با حالتی طلبکارانه اعلام کرد: درست می‌شود.

وی گفت: سپس به همراه تعمیرکار به بیرون تعمیرگاه آمدیم و وی‌ با یکی دو ابزاری که در جیب داشت، ظاهراً مشکل دو شاخ کلاچ و سیم آن را رفع کرد، و من هم ضمن تشکر از او سوار خودرو شدم و حرکت کردم، هنوز 5 متر ماشین جلو نرفته‌ بود که وسط خیابان خاموش شد، هر چه استارت زدم انگار نمی‌خواست روشن شود، پشت سرم هم ماشین‌‌های زیادی اعتراض‌کنان فقط بوق ممتد می‌زدند، از ماشین پیاده شدم و با همکاری دیگر صاحبان خودرو که در صف تعمیرگاه منتظر بودند، ماشین را به کنار خیابان هل دادیم، فوراً به داخل تعمیرگاه برگشتم و به کارشناس گفتم: ماشین ما پس از این دستکاری تعمیرکار شما خاموش شد و روشن نمی‌شود؛ این کارشناس هم با حالتی طلبکارانه اعلام کرد: «به ما ربطی ندارد، زنگ بزنید امداد خودرو بیاید مشکل شما را رفع کند، تعمیرکارهای ما نمی‌توانند از تعمیرگاه خارج شوند»، این در حالی بود که خودرو من دقیقاً 7 متر با تعمیرگاه فاصله داشت.

این مشتری ایران‌خودرو می‌گفت: از این کارشناس پرسیم چطور وقتی می‌خواستید کلاچ خودرو را تعمیر کنید، تعمیرکاران شما می‌تـوانست از تعمیرگاه خارج شده و خودرو را در خیابان تعمیر کنند، اما حال که این مشکل برای خودرو من ایجاد شده، اجازه ندارید تعمیرکار را به دم درب بفرستید؟ این کارشناس ایران‌خودرو دوباره با حالتی طلبکارانه گفت: «زنگ بزن امداد خودرو بیاید عیب خودرو شما را رفع کند پشتش هم زنگ بزن به همان شماره ‌شکایت کن»؛ واقعاً نمی‌دانستم چه‌کار کنم، خودرو گارانتی‌‌دار درب تعمیرگاه مرکزی ایران‌خودرو خراب شده بود ‌اما هیچ یک از کارشناسان آنجا، جواب ‌شما را هم نمی‌دهد، به هر حال با امدادخودرو تماس گرفتم، آنها هم بعد از نیم ساعت آمدند و 45 دقیقه کل ماشین را زیر و رو کردند و متوجه عیب نشدند و رفتند! پرسیدم من باید چه کار کنم؟ گفتند: از اینجا به بعد به ما ربطی ندارد، تماس بگیرید «ماشین خودروبر» بیاید خودرو شما را به تعمیرگاه ببرد!

دوباره با همان شماره تماس گرفته و اینبار درخواست «ماشین خودروبر» دادم، خودرو بر هم پس از نیم ساعت رسید و خودرو را از طریق جرثقیل خود بلند و به من اعلام کرد باید به تعمیرگاهی در اطراف میدان حر برویم! من گفتم 5 متر با تعمیرگاه مرکزی فاصله داریم، این عیب هم پس از دستکاری کارشناسان این تعمیرگاه خراب شده است چرا برویم جایی دیگر؟ که وی گفت: اینها پذیرش نمی‌کنند باید برویم همان جا؛ به هر حال سر جلو خودرو سوار بر جرثقیل شد و به سمت تعمیرگاه دیگری رفتیم، درب ورودی تعمیرگاه مذکور که رسیدیم ‌خودرو را پیاده کرد و هل داده و به داخل بردیم، آنجا یکی از تعمیرکاران تازه‌کار به محض آنکه سر کاپوت خودرو را بالا زد گفت: کنار این سیم کلاچ، این بست برق خودرو است که از داخل بست اصلی خارج شده است و با یک فشار دست ساده هر دو بست داخل هم چفت شد و کل مشکل خودرو رفع شد.؛ باورم نمی‌شد، این همه هزینه و اتلاف وقت فقط برای یک بست ساده بود که تعمیرکار اول از روی بی‌تـوجهی آن را قطع کرده بود!

از این مشتری با تعجب فراوان خداحافظی کرده و جدا شدم، اما به این فکر می‌کردم که چرا مسئولیت‌پذیری و مشتری‌‌مداری در بسیاری از کسب‌و‌کارهای ما جایی ندارد، اصلی که اصل اول تجارت و مراوده با مردم است؛ امروزه در دنیای کسب و کار، رقابت به سرعت در حال گسترش است، این رقابت تبدیل به جدالی بر سر کیفیت و رضایت مشتری شده است.

در این عرصه، قواعد بازی نیز روز به روز در حال تغییر است، مشتریان هر روز نسبت به گذشته داناتر شده و انتظارات آنها به شدت در حال افزایش است، کوچکترین غفلتی منجر به نارضایتی مشتری‌، قطع ارتباط او ‌و جذب ‌توسط رقیبان می‌شود و این در واقع شکستی بزرگ برای کسب و کار ماست.
قطعاً تداوم این شکست‌ها منجر به مغلوب شدن در جنگ و مرگ کسب و کار خواهد شد، در واقع می‌توان گفت مشتری به عنوان کسی که حیات کسب و کار ما به او وابسته است مهمترین سرمایه سازمان ما به شمار می‌رود و امروزه حفظ و افزودن به این سرمایه اولویت اصلی سازمان های پیشرو در بازار است.

فعالان عرصه اقتصاد و کسانی که به ماندگاری جاودانه در این عرصه می‌اندیشند، به خوبی می‌دانند که اکسیژن تنفس در دنیای تجارت، اصل مشتری‌مداری است و درک این سخن که «همیشه حق با مشتری است » را سرلوحه برنامه‌های خویش می دانند.
اما همه این موارد در بازاری آزاد و رقابتی رخ می‌دهد و قطعاً موارد مذکور در بازارهای انحصاری و غیرشفاف جایی ندارد.

صنعت خودروسازی داخلی ما از آن نظر که در‌ بازاری انحصاری فعالیت می‌کند، به نظر می‌رسد از قوانین مذکور مستثنی است و در تأیید این ادعا می‌توان گشتی کوتاه در تعمیرگاه‌ها و مراکز خدمات پس از فروش این خودروسازان داشت تا میزان تعهد و مسئولیت‌پذیری و البته مشتری‌مداری آنها مشخص شود.

در این راستا سری به تعمیرگاه مرکزی ایران‌خودرو در خیابان آزادی زدیم تا برخی از مشکلات مشتریان خودروهای داخلی را بشنویم.

یاد صحبت‌های یکی از اساتید دانشگاه در درس اقتصاد و تجارت افتادم که همیشه چند مورد را جزو «اصول طلایی‌ مشتری‌‌داری در تجارت» عنوان می‌کرد اصولی که به نظر نمی‌رسد در برخی بنگاه‌های اقتصادی و حتی ادارات دولتی رعایت شود؛ مواردی نظیر:

- هزینه جذب یک مشتری جدید، بین پنج تا 11 برابر نگهداری یک مشتری قدیم است، ‌برای افزایش دو درصدی مشتری، باید 10 درصد هزینه کرد.

- ضرر و زیان از دست دادن یک مشتری، در حکم فرار 100 مشتری دیگر است.

- رضایت مشتری، پیش شرط همه موفقیت‌های بعدی شرکت هاست.

- رضایت مشتری، مهمترین اولویت مدیریتی در مقابل اهداف دیگری چون سودآوری، سهم بیشتر بازار و توسعه محصول‌ است.

-‌ مدیران ارشد باید شخصا الگوی پایبندی در قبال رضایت مشتری باشند.

- گوش دادن به شکایت مشتری 90 درصد کار است،‌ حل کردن مشکل مشتری 7 درصد‌ و پیگیری برای اطلاع از راضی شدن مشتری هم 3 درصد دیگر است.

- ارتباطات مشتری را با گوش کردن مدیریت کنید.

- رضایت کارکنان رابطه ای مستقیم با رضایت مشتریان دارد.

- هیچ کس مجبور نیست با ما معامله کند.

-‌ مشتری مشاور اول ما برای بهبود مستمر است زیرا مشتری بهتر از هر کس دیگر نیازهای ما را ‌می‌‌داند.

و در پایان این را بدانیم که قطعاً با تقویت فرهنگ مشتری‌مداری در میان خودروسازان، خواهیم توانست جایگاه اصلی خودروسازان را در کشور احیا کنیم امری که به نظر می‌رسد در صنعت خودروسازی ما سال‌هاست به دلیل‌ انحصاری بودن بازار و نبود رقابت، مورد بی‌توجهی است.

منبع: فارس

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 130 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 17:26

لکسس LC500 سرآغاز مدل هایی با این نام جدید است . چنان چه قبلا شایعه شده بود لکسوس هم چنین روی نسخه ای کانورتیبل از LC 500 و هم چنین نسخه های هیبریدی و عملکرد بالای LC F نیز کار می کند.

 لکسس LC500 سرآغاز مدل هایی با این نام جدید است . چنان چه قبلا شایعه شده بود لکسوس هم چنین روی نسخه ای کانورتیبل از LC 500 و هم چنین نسخه های هیبریدی و عملکرد بالای LC F نیز کار می کند. این خودروساز ژاپنی در دسامبر 2014 نام های LC 500 و LC 500h را به ثبت رساند که نشان می دهد مدلی هیبریدی نیز به تدریج به این خط تولید اضافه خواهد شد

قبلا گفته می شد که این مدل هیبریدی قدرتی بیش تر از 467 اسب بخار LC 500 خواهد داشت.به گفته یکی از مقامات لکسس، تعدادی نسخه جدید برای لکسس LC در دست ساخت است که تمام آن ها توسط مدیر تویوتا، Akio Toyoda تایید شده اند.لکسس LC F کانورتیبل در کنار مدل کوپه این خودرو قرار می گیرد و با توجه به تمرکز لکسس بر مدل های F، این خودرو تقریبا تضمین شده است. شایعه شده که لکسس در پی موتور 4.0 لیتری تواین توربو V8 برای LC F عملکرد بالا است که قدرتی در حدود 600 اسب بخار خواهد داشت. در حال حاضر این خودروساز بر کاهش وزنی در حدود 1859 کیلوگرم از مدل کوپه این خودرو تمرکز دارد.

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 121 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 5:54

هفته جاری قیمت چند مدل خودروی وارداتی در بازار افزایش یافته است...

 هفته جاری قیمت چند مدل خودروی وارداتی در بازار افزایش یافته است.  قیمت سوناتا دو میلیون تومان، توسان یک میلیون تومان، النترا 500 هزار تومان، اسپورتیج 500 هزار تومان، سراتو یک میلیون تومان و اپتیما یک میلیون تومان افزایش یافته است. البته قیمت بقیه خودروهای وارداتی تغییر خاصی نسبت به نرخ این خودروها در هفته گذشته نداشته است.

قیمت روز برخی خودروهای وارداتی در بازار به شرح زیر است:

نام خودرو

شرکت سازنده

کشور

قیمت

سوناتا

هیوندای

کره جنوبی

164 میلیون تومان

توسان

هیوندای

کره جنوبی

149 میلیون تومان

النترا

هیوندای

کره جنوبی

116 میلیون تومان

اسپورتیج

کیا

کره جنوبی

152 میلیون تومان

سراتو

کیا

کره جنوبی

117 میلیون تومان

اپتیما

کیا

کره جنوبی

153 میلیون تومان

RAV4

تویوتا

ژاپن

208 میلیون تومان

یاریس هاچ‌بک

تویوتا

ژاپن

104 میلیون تومان

کمری

تویوتا

ژاپن

181 میلیون تومان

لکسوسRX

تویوتا

ژاپن

569 میلیون تومان

بنز C200

بنز (2015 اتاق جدید)

آلمان

490 میلیون تومان

بنز E200

بنز

آلمان

420 میلیون تومان

 

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 126 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 5:54

دستاورد حضور در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وین 2016

 مجله ماشین - کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به همراه نمایندگان صنعت گردشگری کشور با حضور در دوازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری FERIEN وین، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های بی شمار ایران را به بازدیدکنندگان معرفی کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون جهانگردی و اتومبیلرانی جمهوری اسلامی ایران: در این دوره از نمایشگاه وین که از 24 تا 27 دی ماه 1394 در وین اتریش برگزار شد، کانون جهانگردی و اتومبیلرانی به نمایندگی از سوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و برای نخستین بار در کنار بیش از 750 شرکت کننده از 70 کشور جهان حضور داشت.

در آخرین روز نمایشگاه گردشگری وین، "مرتضی حاجی"، رییس هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی با حضور در غرفه ایران، ضمن بازدید از نمایشگاه به گفت و گو با شرکت کنندگان ایرانی پرداخت و پیشنهادات خود را در راستای حضور قدرتمند در بازار گردشگری اتریش، برای آنان مطرح کرد.

وی در ادامه در دیدار با "وصفی"، رایزن فرهنگی ایران در اتریش، خواستار انجام هماهنگی و همکاری‌های لازم به منظور راه‌اندازی نمایندگی اطلاع رسانی گردشگری ایران در وین شد.

مرتضی حاجی، همچنین در نشستی که در محل پاویون غرفه ایران برگزار شد، با "آسلاون"، مدیر انجمن دوستی ایران و اتریش به بحث و تبادل نظر پیرامون گسترش همکاری‌های فی مابین پرداخت.

در نشست یاد شده، "آسلاون"، با ستایش فرهنگ و تمدن ایرانیان، خواستار برقراری ارتباط بیشتر با ایران در حوزه فرهنگ و گردشگری شد.

مدیر انجمن دوستی ایران و اتریش، همچنین ضمن ابراز خرسندی از برطرف شدن تحریم‌های ظالمانه علیه ایران، از آمادگی و تمایل گسترده گردشگران اتریشی برای سفر به کشورمان خبر داد.

در ادامه جلسه، رییس هیأت مدیره کانون جهانگردی و اتومبیلرانی، نیز با تأکید بر توسعه مناسبات گردشگری ایران و اتریش، از نمایشگاه گردشگری وین به عنوان مکانی مناسب برای برقراری ارتباط گردشگری و فرهنگی میان دو کشور یاد کرد و در ادامه به تشریح سیاست‌های گردشگری ایران و همچنین کانون جهانگردی و اتومبیلرانی پرداخت.

هم زمان با این ملاقات، اجرای موسیقی سنتی ایرانی از سوی گروه مهر پارس و معرفی شیرینی‌ها و چای ایرانی، علاقمندان زیادی را به سوی غرفه ایران هدایت کرد.

امسال در نمایشگاه گردشگری بین‌المللی وین 4 شرکت‌ فعال صنعت گردشگری کشور شامل شرکت خدمات مسافرتی پردیسان گشت، شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری آیتو، شرکت خدمات مسافرتی و گردشگری ایران دوستان و شرکت خدمات مسافرتی راستین سیر حضور داشتند و توانمندی‌ها، جاذبه‌های گردشگری، فرهنگ و هنر غنی کشورمان را معرفی و بازدیدکنندگان را برای سفر به ایران ترغیب کردند.

در غرفه ایران که به مساحت 49 متر مربع و به صورت 4 طرف باز در سالن A مرکز نمایشگاه Messe Wien قرار داشت، کارگاه صنایع دستی قلمزنی به عنوان هنر سنتی ایرانی برگزار و با استقبال بازدید کنندگان روبرو شد.

نمایشگاه FERIEN یک رویداد بین‌المللی در حوزه تعطیلات، سفر و تفریح شناخته می‌شود که در هر دوره میزبان بیش از صد هزار بازدید کننده و هزاران نفر از کارشناسان صنعت گردشگری است.

شناخت و بررسی کمپین‌های بازاریابی و توسعه بازارهای جدید گردشگری، جمع آوری و تبادل اطلاعات و تجربیات تجاری در زمینه گردشگری، آشنایی شرکت‌های فعال در این حوزه با یکدیگر، ارائه مشاوره به علاقه‌مندان و بازدید کنندگان در رابطه با سفر و همچنین برگزاری سخنرانی‌های مفید و مرتبط با موضوع گردشگری از جمله اهداف برپایی این نمایشگاه به شمار می‌رود.

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 127 تاريخ : سه شنبه 29 دی 1394 ساعت: 5:54

مدیرعامل رنو-نیسان در حاشیه نمایشگاه خودروی دیترویت اعلام کرد این شرکت بمحض برداشته شدن تحریمها، آماده گسترش تولید در ایران است.

مدیرعامل رنو-نیسان در حاشیه نمایشگاه خودروی دیترویت اعلام کرد این شرکت بمحض برداشته شدن تحریمها، آماده گسترش تولید در ایران است.

کارلوس گون در این نمایشگاه به خبرنگاران اظهار کرد: ایران بازار بسیار نویدبخشی است که پتانسیل افزایش تولید از بیش از یک میلیون خودروی در حال حاضر به 1.5 یا دو میلیون خودرو را دارد.

گون اظهار کرد: ما آماده حضور در ایران هستیم اما می‌خواهیم این حضور به شکلی پایدار باشد.

وی در ادامه افزود: پتانسیل زیادی در ایران وجود دارد اما هنوز از نظر سیاسی و حقوقی شرایط لازم مهیا نشده است.

یکی از مدیران پارس خودرو در ژوییه سال گذشته به وال استریت ژورنال گفته بود رنو سرگرم مذاکره برای داشتن سهم اندکی در این خودروساز دولتی است.

وی همچنین گفته بود رنو سرگرم مذاکره برای خرید تسهیلاتی مانند کارخانه‌های خودروسازی سایپا است که شرکت مادر پارس خودرو است.

تحریمهای غربی مانع تولید داخلی خودروهای رنو شد که با قطعات وارداتی مونتاژ می‌شوند.

در این بین پژوسیتروئن، رقیب فرانسوی رنو که در سال 2012 به دلیل تشدید تحریمها ایران را ترک کرد، برای ایجاد یک شراکت جدید با شریک سابقش ایران خودرو پای میز مذاکره نشسته است.

این شرکت در اکتبر قراردادی را برای فروش خودروهای برند لوکس دی اس در ایران امضا کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، نرخ مالکیت خودرو در ایران تنها 100 دستگاه به ازای هر هزار نفر بوده که شش برابر کمتر از اروپا است و مصرف کنندگان از زمان تشدید تحریمهای اقتصادی که از سوی آمریکا و اروپا وضع شدند و خروج برخی از خودروسازان از این کشور را بدنبال داشت، برای دسترسی به خودروهای جدید دمحدودیت داشتند.

اما توافق هسته ای تاریخی که در ژوییه سال گذشته میان ایران و قدرتهای جهانی امضا شد، زمینه را برای برداشته شدن تحریمها مهیا کرد.

جان کری، وزیر خارجه آمریکا هفته گذشته اظهار کرد این توافق تا چند روز آینده اجرا خواهد شد.

منبع: ایسنا

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 159 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 12:20

آنگونه که به‌نظر می‌رسد یکی از مواردی که پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در تاریخ 15 ژانویه تعیین تکلیف خواهد شد، ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی است.

آنگونه که به‌نظر می‌رسد یکی از مواردی که پس از رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در تاریخ 15 ژانویه تعیین تکلیف خواهد شد، ممنوعیت واردات خودروهای بالای 2500 سی‌سی است.

در همین حال برخی اخبار حکایت از آن دارد که با تغییر شرایط کشور در دوران پساتحریم و زمینه‌سازی ایران برای پیوستن به wto نه تنها ممنوعیت واردات خودروهای 2500 سی‌سی برطرف خواهد شد؛ بلکه اخذ عوارض دولتی از خودروهای وارداتی نیز شکل جدیدی به خود می‌گیرد. بر همین اساس به‌نظر می‌رسد که وزارت صنعت، معدن و تجارت تغییر در تعرفه واردات خودروها را منوط به پیوستن به سازمان تجارت جهانی (WTO) کرده است.

به‌طوری‌که یک منبع آگاه تاکید کرده است، با توجه به نزدیکی رفع تحریم‌های بین‌المللی و ارائه دوباره درخواست ایران برای عضویت دائم در سازمان تجارت جهانی، مسلم است که ضمن تغییر معیار لوکس بودن خودروها، تعرفه واردات نیز براساس قوانین جاری جهانی تغییر خواهد کرد. این موضوع در حالی مطرح می‌شود که اواسط سال جاری قرار بود که تعرفه واردات خودرو، بنابر پیشنهاد گمرک جمهوری اسلامی ایران براساس ارزش دلاری و حجم موتور خودرو تعیین شود.

پیشنهاد گمرک برای تغییر در تعرفه واردات خودرو به‌دنبال غیرکارشناسی نامیدن معیار لوکس بودن خودروها براساس حجم موتور ارائه شد. با این وجود، بنا به قانون فعلی، واردات خودروهای با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به‌دلیل لوکس بودن ممنوع است. حال آنکه بسیاری از کارشناسان معتقدند که نه تنها ملاک لوکس بودن خودرو براساس حجم موتور علمی نیست؛ بلکه تعیین محدودیت براساس افزایش تعرفه واردات نیز قانونی است که باید به‌زودی تغییر کند و جای خود را به اخذ مالیات بر مصرف دهد. آنگونه که به‌نظر می‌رسد در شرایط کنونی و با توجه به تغییر احتمالی عضویت ناظر ایران به عضویت دائم در سازمان تجارت جهانی در آینده نزدیک، بیشتر از آنکه بحث تغییر معیار لوکس بودن خودروها مدنظر مسوولان باشد بحث تغییر عوارض دولتی و گمرکی خودروهای وارداتی حائز اهمیت است.

منبع: خبرآنلاین

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 119 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 12:20

تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در شرایطی به‌زودی لغو خواهند شد که در پی این اتفاق، ورود خودروهای مختلف به کشور آزاد می‌شود؛ با این حال هنوز تکلیف خودروهای آمریکایی برای حضور در جاده‌ها و خیابان‌های کشور مشخص نیست.

تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران در شرایطی به‌زودی لغو خواهند شد که در پی این اتفاق، ورود خودروهای مختلف به کشور آزاد می‌شود؛ با این حال هنوز تکلیف خودروهای آمریکایی برای حضور در جاده‌ها و خیابان‌های کشور مشخص نیست.

هرچند بنابر قانون جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت، ورود کالاهای آمریکایی به کشور ممنوع شده، اما در این بین دو ابهام در مورد ورود خودروهای این کشور وجود دارد که مسوولان وزارت صنعت هنوز آنها را برطرف نکرده‌اند. اولین ابهام این است که مشخص نیست آیا صرف آمریکایی بودن این خودروها، مانع ورودشان به ایران است یا اینکه ورود آنها از مبدا این کشور (ایالات‌متحده آمریکا) ممنوع است.

به‌عنوان مثال در حال حاضر جنرال موتورز به‌عنوان شرکتی آمریکایی، در دیگر کشورها نیز سایت تولیدی دارد و مشخص نیست که این خودروساز می‌تواند محصولات تولیدی‌اش در خارج از آمریکا را راهی ایران کند یا با «ورود ممنوع» وزارت صنعت، معدن و تجارت روبه‌رو خواهد شد. با این شرایط، وزارت صنعت بهتر است ابتدا این مساله را مشخص کند که فقط ورود خودروهای آمریکایی تولیدی در این کشور ممنوع است یا اینکه ممنوعیت موردنظر شامل حال محصولات تولیدی این کشور در سایت‌های خارجی‌اش نیز می‌شود.

ابهام بعدی اما در مصرفی یا سرمایه‌ای بودن خودروهای آمریکایی است، چه آنکه طبق قانون وزارت صنعت، ورود کالاهای مصرفی آمریکایی به کشور ممنوعیت دارد. این در شرایطی است که بر سر مصرفی یا سرمایه‌ای بودن «خودرو» بحث وجود دارد و از همین رو وزارت صنعت باید این مساله را هم مشخص کند که «خودرو» کالای سرمایه‌ای به‌شمار می‌رود یا مصرفی. طبعا اگر «خودرو» از دید وزارت صنعت «کالای سرمایه‌ای» باشد، به‌شرط رفع ابهام اول، ورود خودروهای آمریکایی به کشور بلامانع خواهد بود.

منبع: خبرآنلاین

- - , .

مجله ماشین...
ما را در سایت مجله ماشین دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد رضا جوادیان machinemag بازدید : 148 تاريخ : پنجشنبه 24 دی 1394 ساعت: 12:20